Üdv, Vendég
Felhasználóinév: Jelszó: Emlékezz rám

TÉMA: Pro elektronikák

Pro elektronikák 2020 jan. 05 11:19 #82280

  • vackor
  • vackor profilkép
  • Offline
  • Admin
  • Kétféle vélemény van: az enyém és a helytelen.
  • Hozzászólások: 22423
  • Köszönetek száma: 930
Tovább a Sundcraftról

"A sima MTK nélküli verziónak csak a végén a master csatornán van összesen 2 csatorna be és 2 csatorna ki sztereó AD és DA, de az 192kHz/24 bitig működik.
Az MTK verzión minden be és kimenő csatornán van külön AD és DA lehetőség, vagyis akár 12 vagy 24 csatorna AD DA van, de azok csak 48kHz/24 bitig működnek.
De mondom, szerintem ez a magasabb mintavételi frekvenciák dolog is egy fajta hifis felesleges hülyeség kategória. Rögzítek bármilyen hanganyagot mikrofonnal 48kHz/24 biten és 192kHz/24 biten is és az AKG K812 fülesen, ami szerintem jelentősen jobb felbontású cucc mint a legtöbb high-end hangfal árszintekről függetlenül, nem hallod meg közöttük a különbséget.
Meg is mondom miért nem. Azért mert a legtöbb stúdió mikrofonnak nem nagyon van hallható, értékelhető hangja 20kHz felett. Akkor meg mit is rögzítsen és adjon vissza még a magasabb felbontás 20kHz és 100kHz között? Az elektronikus hangszereknek se nagyon van hangjuk már ebben a tartományban.
Lejátszás szempontból van összesen annyi értelme, hogy ha vannak olyan hanganyagok akkor natívan azokat is meg tudod hallgatni a 192kHz/24 bitig működő változattal.
Ja igen, Linux alatt is kiválóan megy. Sőt jobban szól mint Windows alatt, főleg ha AV Linux-al hallgatom.
De persze ez is csak egy olyan történet mint minden más a hifiben. Azt el tudom mondani én mikért tudok lelkesedni és miért. De azt nem tudom megmondani hogy más is ugyanígy hallaná és értékelné majd ugyanazt a dolgot mint én. Vagyis minden próba kérdése kinek mi jön be, mi kevésbé. És persze rendszer kérdése is. Szerintem sok nagyszerű hangú cuccot esetenként túl hamar leírnak, mert csak egy fajta felállásokban, túl rövid ideig próbálnak kis, sokan sajnos csak hang hallgató, hang összehasonlító és nem igazi zene hallgató üzemmódokban is. Meg vannak aki a zenét magát se nagyon tudják élvezni, csak hangképeket keresgélnek a hifivel, de sokszor maguk se tudják milyet is és minek. Találkozom rendszeresen ezzel, azzal a vonallal is.
Mondjuk azt tudom hogy te inkább zene hallgató vagy, vagyis olyan formában is tudod és igényled is értékelni a dolgokat. De ezzel sincs mindenki így. Biztos lenne olyan a hifi vonalakon akinek azért nem jönne be ez a fajta keverő pro hang, mert nem olyan fajta teret és részleteket rajzol mint ami szerinte a jó hang, ami elvárás csomag a részéről."
Az üres kalász fent hordja a fejét.... a teli meghajol.
Tehát....
Ne vitatkozz idiótákkal. Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Mark Twain)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Pro elektronikák 2020 jan. 05 10:52 #82279

  • vackor
  • vackor profilkép
  • Offline
  • Admin
  • Kétféle vélemény van: az enyém és a helytelen.
  • Hozzászólások: 22423
  • Köszönetek száma: 930
zz7 még mindig inkább priviben osztja meg az élményeit...

"Nem tudom mondtam-e, nálam van még kb. egy hónapig egy ilyen keverő.
www.soundcraft.com/en/products/signature-22-mtk
Analóg keverő, de minden csatornáján van AD-DA, USB számítógép kapcsolat. 44-48kHz/24 bitig tud csak, de szerintem ez bőven elég. Amúgy is szerintem a 44-48kHz feletti mintavételeket még stúdió körülmények között is ember nem nagyon van aki meg is hallja mint előny. A 24 bit az fontos lehet, főleg hang munkáknál, de a magasabb mintavételeknek már ott se sok értelmük van, mivel hogy nem igazán hallani.
Viszont ez a keverő mint DAC és vonal, füles kimenet eléggé másképpen szól mint a hifi, audiofil DAC-ok, füles kimenetek és megmondom őszintén nekem ez jobban tetszik. Néha, rendszer függően lehetnek felállások ahol kissé elsőre nyersnek tűnik, de szerintem valójában nem az, a többi vékony és túlsimított inkább. Ennek viszont a másik oldalon van egy olyan informatív, testes, ritmikus, dinamikus hangja, amivel n ma már jobban szeretek zenét hallgatni mint a spéci hifi DAC-ok többségével. Néha még az RME ADI-2-nél is jobban tetszik. Mert néha még attól is jobban él, mozgat, sebessége, dinamikája, testessége van. De valamennyire rendszer függő is kinél mi fog kijönni. Van ennek kisebb verziója is és erősen gondolkozom azon, hogy ha ez elmegy csak ide a számítógépes cuccokhoz a kis szobába megveszem ennek valamelyik kisebb változatát, például.
www.muziker.hu/soundcraft-signature-12
Állítom neked élvezetesebb hangja van mint a legtöbb hifi irányú DAC-nak, vonal és füles kimenetnek. Kiválóan tud illeszkedni egy kis aktív dobozhoz is. Adam, JBL vonallal szerintem élvezetesebb zenélők mint hifi irányból a többség. Mi lehet mindennek a magyarázata, oka? Szerintem az hogy pro vonalakon többnyire nem agyalkodják túl a dolgokat, használják azt ami jól, korrekten működik és nagyon odafigyelnek a megfelelő jelszint illesztésekre, nem lesz semmi se alul, se túlvezérelve mint a hifi vonalakon a sok zsákbamacska mikor senki nem tudja a különböző analóg komponensek éppen milyen jelszint illeszkedéssel, impedancia illesztésekkel működnek, csak a nagy homály van. Egy ilyen eszköznél ha erre kötsz bármilyen külső akármilyen jelszintű analóg cuccot is, az első hogy a bemeneten jelszint illeszted optimálisan, nem lesz a további részeken se alul, se túlvezérelve, átjön a dinamika helyes arányokkal, működéssel. Ez a része a hifiben erősítőknél, előfokoknál mindig teljes zsákbamacska és szerintem sok-sok nem kívánatos anomália forrása. Persze azt nem mondom hogy egy ilyen olcsó keverő majd minden high-end előfoknál jobban fog szólni. Csak azt hogy itt megvan a lehetőség a helyes jelszint, kivezérlés illesztésekre, így az optimális dinamika működésre, míg a hifik többségében nincs erre lehetőség, minden úgy működik ahogy éppen sikerült."
Az üres kalász fent hordja a fejét.... a teli meghajol.
Tehát....
Ne vitatkozz idiótákkal. Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Mark Twain)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Oldal elkészítésének ideje: 0.242 másodperc